mandag 11. oktober 2010

HOKUSPOKUS ?

Kom over dette innlegget i Eva 2.0 sin blogg.
Hun har laget en kort animasjonsfilm om 6 åringenes lek med plastelina.
Eva skriver i sitt innlegg at barna opplevde denne filmen "som å spole rask framover".
Jeg synes dette er en fin måte å bruke digitale verktøy på i skolesammenheng. Tenk hvilke nye erfaringer og kunnskaper barna fikk av denne lille filmen. Ja, jeg skriver lille. Men det er fordi Eva beskriver denne aktiviteten som: "ikke noe særlig hokuspokus".
Jeg tror faktisk jeg skal prøve meg på en slik selv, etter hvert som jeg blir varmere i trøya.
Filmen kan dere se her: https://evabra.wordpress.com/2010/01/26/f%C3%B8rste-klasse-leker-med-plastilin/

Sølvi anbefalte denne bloggen i et av sine innlegg og nå vil jeg gjøre det samme! Så til dere som enda ikke har tatt en titt, les og bli engasjert!

1 kommentar:

  1. ja sa jo at Eva var BRA! bra du kunne hente noen tips fra henne du oxo. Hennes nettside kommer nok til å bli flittig brukt for å lese, og oppdatere seg.

    SvarSlett