mandag 8. november 2010

Marianne tester Photostory 3!

Nå har jeg endelig testet Photostory 3.

Photostory er et gratisprogram fra Microsoft hvor man kan sette sammen stillbilder til en fortelling. Jeg synes ”fortelling” min ble kjempe fin og artig!

Slik gikk jeg frem:
 Først lastet jeg ned Photostory, noe som egentlig gikk av seg selv. Så redigerte jeg bildene mine i Photofiltre. I for eksempel mitt tilfelle hvor bildene er tatt med en Iphone med meg delvis hengende ut av bilruta i fart, hadde denne redigeringen mye å si for mitt sluttprodukt! Videre så lastet jeg inn bildene i Photostory hvor de legges på en tidslinje, her kan man endre rekkefølgen på bildene og piffe opp fortellingen med kommentarer, musikk og forskjellige ”slider”.  Photostory var enkelt og ikke minst veldig gøy! Det gav virkelig mersmak kan du tro, så nå er jeg godt i gang med min private fortelling.

”Photostory er et enkelt, kreativt verktøy som gir mange muligheter, samtidig som det gir mulighet til å sette fokus på den enkle, gode fortellingen der en setter sammen tekst (lydkommentar) og bilde”.
For videre lesing og forklaring på bruk av programmet se: Norskboka.no ( Leif Harboe 2010:117)

2 kommentarer:

  1. Fint å få være med deg til Myre. Jeg antar du ble inspirert av Harboe til å prøve ut Photo Story? Godt jobba og fortalt.

    SvarSlett
  2. Ja, Harboe var en inspirator.
    Fint at du syntes det var bra å være med til Myre. Hver plass har hver sin sjarm, for meg er Myre havn veldig sentral.

    SvarSlett